Rekin z parku Yoyogi

By | 04:10 5 comments

     Tytuł może wydawać się abstrakcyjny. Jakaś ryba w parku, którego nazwa pochodzi
najprawdopodobniej z Azji? Bingo. Nic łatwiejszego.


 Książka jest zlepkiem esejów i reportaży napisanych przez Joannę Bator. Temat wszystkich tekstów jest Japonia!


Możecie jeszcze nie wiedzieć, ale mam bzika na punkcie Kraju Kwitnącej Wiśni i moje posty pewnie często będą dotyczyły takiej tematyki. Wracając do tematu, Bator opisuje w swoich niedługich pracach subkultury, styl życia, jakieś specyficzne zwyczaje Japończyków (np. święto penisa, męskie lolity...) i wiele innych. Napisane klarownie, styl nie jest przesadnie bogaty, ale za to treściwy. 

Oprócz tekstu mam również ilustracje, które wyglądają jak szkice, a nawet pojawia się króciutka historyjka w klimatach mangi. 







Joanna Bator była mi całkowicie nieznana przed tą książką, bardzo żałuję, bo czytając informację o jej personie na wikipedii i oczywiście po przeczytaniu tej książki wzrósł mi apetyt na jej książki. 


Jak czytaliście wcześniejszy post, wiecie że lubuję się w Harukim Murakami. Autorka książki, często nawiązuje do jego twórczości i jego bestsellerach. Poszerzyło to moją wiedzę na temat autora i jego działalności. 




Kultura Japonii jest na prawdę ciekawa, a dla miłośników ta książka to naprawdę wisienka na torcie!

Jak tą książkę znalazłam? Cóż były wyprzedaże w Empiku, jako, że jestem wybredną czytelniczką, długo poszukiwałam godnych lektur dla siebie. Podeszłam do półki z przecenionymi książkami i okładka rzuciła mi się w oczy. Mówi się, nie oceniaj książki po okładce, jednak u mnie taki wybór zdał egzamin. Polecam miłośnikom Japonii, podróżnikom, ciekawych świata! Nie powinna was zawieść, wręcz poszerzycie wiedzę na temat tej barwnej kultury.



Podsumowując: 


  • Książka kosztowała mnie 27zł ( na przecenie)
  • 235 stron niezwykłej przygody w Japonii 
  • Autorka jest Polką, wygrana nagrody Nike
  •  Rysunki stworzone przez Julię Yamoto 
  •  Pisarka nie pominęła kontrowersyjnych tematów 


Mój ulubiony cytat: ,,Japończycy ani nie wpadają w histerię, ani nie psychologizują. W wypadku katastrofy ta niebywale silna kultura nastawiona jest na sprzątanie zgliszczy, a nie ich rozgrzebywanie.''

5 komentarzy: Leave Your Comments

  1. obiecujaco sie prezentuje
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż chyba po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż chyba po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmm a mnie ksiazka raczej nie przekonala :P

    OdpowiedzUsuń